Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning Haltech Platinum
Samuel, Toyota Supra MK4504Hk / 710Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Mattias, Nissan Stagea GTR575Hk / 590Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
John, Nissan 200sx714Hk / 855Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Tobias, Nissan Skyline GTS529Hk / 617Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Fredrik, Mitsubishi EVO 6377Hk / 501Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Niklas, Nissan Skyline GTR491Hk / 482Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Orginal ECU
Jimmy, Ford Sierra Cosworth349Hk / 512Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Leif, Nissan S14421Hk / 512Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Börje, Mercedes 1901650Hk / 0Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Micke, Volvo 740 Turbo829Hk / 1001Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Linus, Nissan S14358Hk / 488Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Rickard, BMW 525669Hk / 855Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Therry, Toyota Supra MK4695Hk / 832Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Mikael, Nissan Skyline GTS637Hk / 675Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Henrik, Nissan 200sx602Hk / 685Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Megasquirt
Anton, Ford Fiesta222Hk / 310Nm beräkn. max motoreffekt