Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning MaxxECU V1
Magnus, BMW Turbo525Hk / 658Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Pierre, Nissan Skyline GTR647Hk / 783Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Henrik, Corvette C5547Hk / 727Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Haltech E6X
Emil, Mitsubishi EVO 3354Hk / 515Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Erik, Toyota Supra MK4801Hk / 910Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning VEMS
Clas, BMW Turbo751Hk / 967Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Snofi, Audi 901036Hk / 1073Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Daniel, Mazda RX7591Hk / 70Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Krister, Nissan Skyline GTS849Hk / 793Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning DTA S60 PRO
Faroutracing, Volkswagen Hundkojja205Hk / 170Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Martin, BMW Turbo736Hk / 977Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Tommy, BMW 318828Hk / 1015Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Mikael, Nissan Skyline GTS637Hk / 675Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
William, Volvo 740 Turbo648Hk / 787Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Vipec
Jonas, BMW Turbo850Hk / 1019Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Berne, Westfield Superseven166Hk / 184Nm beräkn. max motoreffekt