Mappning
OBS! pga all MaxxECU utveckling har vi längre inte möjlighet att mappa så mycket längre, vi hänvisar till våra MaxxECU återförsäljare runtom i Sverige för mappning!
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning utförs på vår rullande landsväg för framhjulsdrivna, bakhjulsdrivna eller fyrhjulsdrivna bilar och själva effektmätning ingår alltid vid mappning.
Efter utförd mappning kontrollerar vi oftast låg, mellan-register samt ett fullgastest för att säkerställa att allt står rätt till även på gatan. Kontrollera vår checklista för att säkerställa att du uppfyller våra krav för mappning.
Vilka styrsystem mappar vi?
- MaxxECU
- VEMS
- Nira i3/i3+
- Link / Vipec
Hur går en mappning till?
Fordonet körs upp på rullarna, spänns fast med 6 eller 8 spännband för att säkerställa att bilen verkligen sitter fast ordentligt. Nödvändiga givare monteras på bilen, såsom bredbandslambda, avgastemp, knackutrustning etc etc. Vid mappning justerar vi in bränsle, tändning, laddtryck och alla parametrar som behövs justeras för att säkerställa att motorn mår bra efter nya rådande förhållanden.Priser mappning
Tidsbokning
Enklaste är att du kontaktar oss via e-post eller telefon för att göra en tidsbokning mappning. Kontrollera vår checklista innan du besöker oss! Är bilen i ordning räcker det oftast med en halvdags bokning eller t.o.m. timdebitering. Vill man vara på den säkra sidan så rekommenderas en heldags tidsbokning (speciellt vid helt nybyggda bilar)Fläkt och kylning
Vi har en helt egendesignad fläkt och kylanläggning som suger in friskluft utifrån och blåser på hela bilen för att simulera vanlig körning på gata/bana.Styrning av fläkten görs med beräkningar från temperatur samt bilens hastighet.
Fläktkapacitet: 40m3/sek på full effekt.
Mappning Toyota Supra MKIV 2jz 3.4l med MaxxECU på rullarna i bromsrum 2
Mappning Nissan Skyline R34 GT-R med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
Mappning Audi S2 med MaxxECU hos oss på Maxxtuning AB
BMW Turbo på besök i rullarna för Mappning med Nira i3+
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Mappning specialbyggd Audi S2 RWD med BMW turbomaskin - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi Urquattro - Maxxtuning AB
Mappning MaxxECU Audi S2 - Maxxtuning AB
Slumpmässigt utvalda kundbilar
Mappning Autronic SMC
Joakim, BMW Turbo584Hk / 866Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Tommy, BMW 318828Hk / 1015Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Martin, Audi S2645Hk / 729Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Richard, Audi RS2806Hk / 895Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Nira I3+
Anders A, Audi S2493Hk / 528Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
TKS Racing, Corvette C6475Hk / 564Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Alexander, Mitsubishi EVO 7358Hk / 462Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Apexi Power Fc
Bekim M, Nissan 200sx321Hk / 432Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Björn, Toyota Supra MK4782Hk / 984Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Autronic SM4
Mattias, Nissan Skyline GTR561Hk / 584Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Link G4
Henke, Volkswagen Lupo489Hk / 553Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Ragge, BMW Turbo717Hk / 1023Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1
Andreas, Toyota Supra MK4761Hk / 944Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning MaxxECU V1 Plugin
Therry, Toyota Supra MK4695Hk / 832Nm beräkn. max motoreffekt
Mappning Autronic SM4
Evert, Audi S2463Hk / 524Nm beräkn. max motoreffekt