We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 666WHP BMW Turbo - Nira I3+
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 666whp |
Max motoreffekt: | 767hk |
Max vridmoment på hjulen: | 746Nm |
Beräknad max vridmoment: | 847Nm |
Effekt/liter: | 232hk |
Motor: | BMW S50B32 |
Motorvolym: | 3300cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Max laddtryck: | 1.4bar |
Motorstyrning: | Nira I3+ |
Bränsle: | E85 |
Ägare: | Anders |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Av någon outgrundlig anledning räckte inte bränslet till, vilket det borde göra. Vid närmare efterforskning visade det sig att bränslepumparna började bli slitna... Efter bytet av pumparna fanns det gott om bränsle.