We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 498WHP BMW Turbo - Nira I3+
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 498whp |
Max motoreffekt: | 577hk |
Max vridmoment på hjulen: | 669Nm |
Beräknad max vridmoment: | 777Nm |
Effekt/liter: | 231hk |
Motor: | BMW M50B25 |
Motorvolym: | 2500cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Max laddtryck: | 2bar |
Motorstyrning: | Nira I3+ |
Bränsle: | Vpower |
Ägare: | Gustav |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Trevligt bygge utav Gustav! Lite problem med läckande wastegate som gjorde att det inte gick att bibehålla laddtrycket på varvet, därav kurvan ser ut som den gör. Gustav lär återkomma senare med andra kammar och förmodligen ännu mera effekt :)