We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Mappning 349WHP BMW S62 V8 - MaxxECU V1

Mätresultat BMW S62 V8

Max hjuleffekt: 349whp
Max motoreffekt: 407hk
Max vridmoment på hjulen: 459Nm
Beräknad max vridmoment: 522Nm
Effekt/liter: 81hk
   
Motor: BMW S62
Motorvolym: 5000cc
Överladdning: Sugis
Motorstyrning: MaxxECU V1
Bränsle: Bensin 95/98
   
Ägare: Björn
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Björn gjorde själv MaxxECU installationen, förutom VANOS inkopplingen som vi gjorde. För att styra VANOS på denna S62 maskin har vi tagit fram en utgångsmodul (CANbus) som kopplas direkt till MaxxECU.

Effektkurva BMW S62 V8

Effektkurva BMW S62 V8
Mappning BMW S62 V8 - MaxxECU V1

Några utvalda produkter från denna kundbilen

0$
Ej tillgänglig
Ej i lager