We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 349WHP BMW S62 V8 - MaxxECU V1
Mätresultat BMW S62 V8
Max hjuleffekt: | 349whp |
Max motoreffekt: | 407hk |
Max vridmoment på hjulen: | 459Nm |
Beräknad max vridmoment: | 522Nm |
Effekt/liter: | 81hk |
Motor: | BMW S62 |
Motorvolym: | 5000cc |
Överladdning: | Sugis |
Motorstyrning: | MaxxECU V1 |
Bränsle: | Bensin 95/98 |
Ägare: | Björn |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Björn gjorde själv MaxxECU installationen, förutom VANOS inkopplingen som vi gjorde. För att styra VANOS på denna S62 maskin har vi tagit fram en utgångsmodul (CANbus) som kopplas direkt till MaxxECU.
Effektkurva BMW S62 V8
Några utvalda produkter från denna kundbilen
0$
Ej tillgänglig
Ej i lager