We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Mappning 705WHP BMW Turbo - DTA S80 PRO

Mätresultat BMW Turbo

Max hjuleffekt: 705whp
Max motoreffekt: 811hk
Max vridmoment på hjulen: 824Nm
Beräknad max vridmoment: 937Nm
Effekt/liter: 290hk
   
Motor: BMW M50B28
Motorvolym: 2800cc
Överladdning: Holset HX52
Max laddtryck: 2bar
Motorstyrning: DTA S80 PRO
Bränsle: E85
   
Ägare: Ragge
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Vi är inte riktigt nöjda med kurvan på denna maskin. Lite för stor turbo, så vi hoppas på att Ragge monterar en lite mindre snurra som är lite mera lättspolad eftersom bilen körs och sladdas mycket med på bana.

Effektkurva BMW Turbo

Effektkurva BMW Turbo
Mappning BMW Turbo - DTA S80 PRO