We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 705WHP BMW Turbo - DTA S80 PRO
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 705whp |
Max motoreffekt: | 811hk |
Max vridmoment på hjulen: | 824Nm |
Beräknad max vridmoment: | 937Nm |
Effekt/liter: | 290hk |
Motor: | BMW M50B28 |
Motorvolym: | 2800cc |
Överladdning: | Holset HX52 |
Max laddtryck: | 2bar |
Motorstyrning: | DTA S80 PRO |
Bränsle: | E85 |
Ägare: | Ragge |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Vi är inte riktigt nöjda med kurvan på denna maskin. Lite för stor turbo, så vi hoppas på att Ragge monterar en lite mindre snurra som är lite mera lättspolad eftersom bilen körs och sladdas mycket med på bana.