We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 544WHP BMW Turbo - DTA S80 PRO
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 544whp |
Max motoreffekt: | 629hk |
Max vridmoment på hjulen: | 620Nm |
Beräknad max vridmoment: | 704Nm |
Effekt/liter: | 210hk |
Motor: | BMW S50B30 |
Motorvolym: | 3000cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Max laddtryck: | 1.4bar |
Motorstyrning: | DTA S80 PRO |
Bränsle: | E85 |
Ägare: | Ragge |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Ragge bygger balla grejjer. Tyvärr var det en strulande wastegate som gjorde att vi fick nöjja oss med det låga laddtrycket...mer kommer, det är vi väldigt säkra på.