We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Mappning 544WHP BMW Turbo - DTA S80 PRO

Mätresultat BMW Turbo

Max hjuleffekt: 544whp
Max motoreffekt: 629hk
Max vridmoment på hjulen: 620Nm
Beräknad max vridmoment: 704Nm
Effekt/liter: 210hk
   
Motor: BMW S50B30
Motorvolym: 3000cc
Överladdning: Ej angiven
Max laddtryck: 1.4bar
Motorstyrning: DTA S80 PRO
Bränsle: E85
   
Ägare: Ragge
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Ragge bygger balla grejjer. Tyvärr var det en strulande wastegate som gjorde att vi fick nöjja oss med det låga laddtrycket...mer kommer, det är vi väldigt säkra på.

Effektkurva BMW Turbo

Effektkurva BMW Turbo
Mappning BMW Turbo - DTA S80 PRO