We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Mappning 316WHP Toyota Supra MK3 - Apexi SAFC
Mätresultat Toyota Supra MK3
Max hjuleffekt: | 316whp |
Max motoreffekt: | 369hk |
Max vridmoment på hjulen: | 488Nm |
Beräknad max vridmoment: | 555Nm |
Effekt/liter: | 148hk |
Motor: | Toyota 1JZ |
Motorvolym: | 2500cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Max laddtryck: | 1bar |
Motorstyrning: | Apexi SAFC |
Bränsle: | Bensin 95/98 |
Ägare: | John |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Tyvärr när det gäller att mappa SAFC så kan man bara justera bränslet, inte tändningen så det är svårt och göra en riktigt bra mappning. I detta fallet var det även problem med laddtrycket som inte ville hålla sig stabilt.