We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Installation och mappning 543WHP Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 Plugin
Mätresultat Porsche 996 Turbo
Max hjuleffekt: | 543whp |
Max motoreffekt: | 627hk |
Max vridmoment på hjulen: | 798Nm |
Beräknad max vridmoment: | 907Nm |
Effekt/liter: | 174hk |
Motor: | Porsche 996 turbo |
Motorvolym: | 3600cc |
Överladdning: | Tial 28 (2X) |
Max laddtryck: | 1.2bar |
Motorstyrning: | MaxxECU V1 Plugin |
Bränsle: | Flexfuel(E70-E90) |
Ägare: | Kenny |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Test av vårt kommande MaxxECU Plugin för Porsche 996 med stöd för Variocam, valve-lift samt CAN bus.
Effektkurva Porsche 996 Turbo
Blandade bilder från installation och mappning
Installation och mappning Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 Plugin
Installation och mappning Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 Plugin
Några utvalda produkter från denna kundbilen
0$
Ej tillgänglig
Ej i lager