We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com

Installation och mappning 543WHP Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 Plugin

Mätresultat Porsche 996 Turbo

Max hjuleffekt: 543whp
Max motoreffekt: 627hk
Max vridmoment på hjulen: 798Nm
Beräknad max vridmoment: 907Nm
Effekt/liter: 174hk
   
Motor: Porsche 996 turbo
Motorvolym: 3600cc
Överladdning: Tial 28 (2X)
Max laddtryck: 1.2bar
Motorstyrning: MaxxECU V1 Plugin
Bränsle: Flexfuel(E70-E90)
   
Ägare: Kenny
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!


Test av vårt kommande MaxxECU Plugin för Porsche 996 med stöd för Variocam, valve-lift samt CAN bus.

Effektkurva Porsche 996 Turbo

Effektkurva Porsche 996 Turbo

Blandade bilder från installation och mappning

Installation och mappning Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 PluginInstallation och mappning Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 Plugin
Installation och mappning Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 PluginInstallation och mappning Porsche 996 Turbo - MaxxECU V1 Plugin

Några utvalda produkter från denna kundbilen

0$
Ej tillgänglig
Ej i lager