We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Effektmätning 182WHP BMW Turbo - Orginal ECU
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 182whp |
Max motoreffekt: | 217hk |
Max vridmoment på hjulen: | 247Nm |
Beräknad max vridmoment: | 280Nm |
Effekt/liter: | 72hk |
Motor: | Ej angiven |
Motorvolym: | 3000cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Max laddtryck: | 1bar |
Motorstyrning: | Orginal ECU |
Bränsle: | Bensin 95/98 |
Ägare: | Svinhults performance |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Grabbarna turbomeck är igång. Härligt med seriösa killar, tur vi känner dessa grabbar bra :)