We are moving away from this website, this page is just left for sentimental reasons and will later be moved to www.maxxecu.com
Effektmätning 590WHP BMW Turbo - Autronic SM4
Mätresultat BMW Turbo
Max hjuleffekt: | 590whp |
Max motoreffekt: | 680hk |
Max vridmoment på hjulen: | 677Nm |
Beräknad max vridmoment: | 770Nm |
Effekt/liter: | 227hk |
Motor: | BMW M50B30 |
Motorvolym: | 3000cc |
Överladdning: | Ej angiven |
Motorstyrning: | Autronic SM4 |
Bränsle: | Bensin 95/98 |
Ägare: | Joel S |
Hjuleffekt (whp) kan ej jämföras med t.ex. roto/nav effekt (hhp) eller motoreffekt (bhp). Förlusten som anges är till ~80% förlust mellan rullar och däck, resten är friktion i drivlina.
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Hjuleffekten (whp) är effekten som förflyttar fordonet framåt vid acceleration!
Två skruvar som höll fast bakre stötfångaren gick emot däcken när de expanderade vid högre hastighet. Tur att detta upptäcktes innan han komm ut på strippen...